22.2.10

kau lagenda

sedang asyik diriku menonton sebuah rancangan ... eh tunggu kejap . genti bosan kalau korunk semua baca ayat macam tu . okie2 . aku sambung balik . elok aku port baik punya atas sofa tengok ulangan akademi fantasia musim ke enam time konsert kat istana budaya tuh .

macam biasa la da dekat dekat AF musim baru ni astro wat ulangan dari musim pertama sampai the last season .

aku sangat2 tertarik ngan konsert tu . sebabnya aku suka istana budaya . rasa macam nak menetap dalam istana budaya pun de gak . haha . kemudian mata aku ni plak asik dok tengok je baju yang stacy pakai . meletup anak mak . amik ko nok . memang fevret abis ar . den punyo suko tuh memang xbuleh nak kato ngan kato2 yang ado la . hahaha . xcaye ? meh aku upload dress die yang wat aku suka sangat .


den da kobar kan tadi . ekau xcayo gak tuh . merah menyala tu . memang kaler fevret ar kan .

sebenarnya aku bukan nak citer pasal baju tuh . atau cerita pasal suara nadia yang power main redah je tu . tapi nak citer sikit pasal part part yang sangat menyentuh jiwa aku . kalau korunk masih ingat lagi dalam konsert tuh dorunk ada selit kan medley tribute for someone . and dorunk dah wat satu tribute untuk P Ramlee .


mula mula aku tengok biasa je . dorunk letak still photo and sneak peak citer2 P Ramlee . start je lagu aku rasa hiba . walaupun lagu tu lagu happy . kalau korunk perasan lagu lagu dia budak budak kecik pun suka . makin aku tengok makin aku tersentuh . bila masuk lagu lagenda haaa amik ko nak menitis air mata aku . tapi disebabkan aku xbrape fokus sangat kat tv , so air mata aku tak menitis la .

kemudian aku teringat yang P Ramlee pernah cakap , walaupun dia meninggal tapi nama dia pasti orang akan ingat sepanjang zaman . dan kata dia benar benar berlaku . sampai sekarang orang masih ingat karya karya agung dan hasil seni yang telah diperjuangkan . bagi aku P Ramlee tiada ganti . dan aku sebagai pelajar yang ingin memperjuangkan seni tanah air akan membawa semangat beliau . filem beliau yang penuh dengan nasihat pasti akan aku sematkan dalam hati . KAU LAGENDA !


p/s : 1st time aku buat entry macam ni . lebeyh baik aku buat entri macam ni dari aku tak tentu arah nak bagitau satu dunia tentang manusia yang kita benci . kalau nak benci sekalipun biar dalam diri sendiri . ko terasa ? ada aku kesah .

2 comments:

Anonymous said...

ayat bawah skali tu aku sukew.baek punyew....

ameliafarina said...

terbaek !