6.11.10

den kono banggo dongan Negeri Sembilan !



meranti tigo batang
ditobang tigo muko
nan dinanti dah datang
nan ditunggu dah tibo

*****

kok corodik hondak an ghundingan
kok bingong disughuh aghah
menjompot yang jauh menghimpun yang dokek
kok kuek dibubuh di pangka kayu
kok togap buek penompang
kok lombik buek pengompang



hamik ko ! paham ko sumo eh ? t'bolit lidah den nak nyobut satu2 . but this is the reality . the fact that i came from a family from Negeri Sembilan . 6hb November 2010 dah ditetapkan waris-waris dari menuangkarim akan turun padang untuk berhimpun . kira mcm perhimpunan keluarga terbesar dari generasi pertama hingga ke generasi ke 7 . and aku generasi ke 4 . hohoh . bermakna aku ni dah ade sepupu sepapat yang dah tua2 and muda2 termasuk laa anak buah dan cucu2 dari sepupu sepapat tuu sume . wow !



perhimpunan ni dah kali ke-2 . and buat 2 kali setahun . tahun sudah abah den jd emcee . taun ni den plak yg kono . dah terkono laa kiro nyo . huh 1 pape pun ni satu pengalamn jugak buat aku . terus terang aku tak suka laa nak jd emcee . suara ku sangat tak sesuai okie . takpe laa . demi untuk menolong keluarga . ku gagah kan jugak . HAHA . yg penting gamba AJK aku paling muda n yg belum kahwin . sumo eh dah jd mak bapak org . ado yang dah jd atok n uwan laie tuu . hahahah



skunk ni aku sangat penat . and tak tau ar cmne nak buat an . sebab kul 4 pagi kene gerak pegi perak plak . gila ar ! huh . da ar . penat dah taip keletak keletuk kat keyboard ni . hahaha .

Photobucket

1 comment:

::fatihahanapi:: said...

saya suke n minat loghat naghoghi...unik..slalu tgok cite kat tv loght n9..tp x reti nk ckp..huhuhu..even sy org klate.. :)