16.5.10

rotan denda garang cubit



sesiapa yang tak tahu kewujudan hari istimewa pada tarikh 16hb Mei ? cepat cepat angkat tangan dan kaki korunk semua . haiz susah laa kalau ade yang tak tahu melainkan orang yang langsung tak pernah menyambutnya . aku ingat lagi masa aku sambut tiap2 tahun kat sekolah rendah . beriya2 aku cari hadiah untuk mereka yang layak menerima penghargaan . siap balut pastu selitkan sajak . wah lebih lebih tu amelia .



hari ni hari bersejarah dan hari bermakna buat semua pendidik . alangkah bertuahnya mereka diraikan pada hari ini demi menghargai usaha dan ilmu yang dia curahkan . dari tadika sampai la ke sekolah menengah aku sambut hari guru ni . sambutan ni paling aku suka sebab murid2 bagi hadiah lepas tu cikgu2 buat persembahan . murid buat persembahan . mmg the best laa aku cakap kat korunk semua .



dorunk ni diraikan semata-mata atas usaha yang dia curahkan untuk buat kita adi siapa kita hari ini . untuk kita jadi seorang yang berjaya sampai tahap . tapi ada juga yang dikutuk dihina . tapi sedar la sikit kalau tak ada dorunk macam mana kita nak dapat segala ilmu yang ada kat atas bumi Allah ni ?



aku tabik hormat kat semua pendidik yang dah banyak ajar aku macam-macam sampai aku boleh capai pe yang aku capai sekarang . pendidik yang ada ni utusan Allah untuk jadikan kita insan berguna . sedar dan hargai usaha mereka .


Nor Amelia Farina nak ucap Selamat Hari guru buat semua pendidik di SK Desa Pandan, SMK Cochrane dan Malaysian Institute of Integrative Media . anda semua pendidik terhebat dalam diri insan naif ini . i will always remember the sacrifice u've done for me .


No comments: