27.7.10

kehilangan

aku tak pernah mimpikan kau
aku tak pernah inginkan kau
dan aku tak pernah bayangkan kau
namun pada detik itu
kau hadir dalam hidup aku
aku gembira dengan pemberian itu
setiap hari kau bersama aku
saat aku sedih gembira duka kecewa
kau pasti sentiasa di sisi aku
hanya kau yang setia bersama ku
pernah sekali aku lupakan kau
tapi aku tahu kau tetap setia
pernah sekali kaujauh dari aku
aku sedih dan runsing
bila kau kembali disisiku
aku gembira tak terhingga
hingga pada malam itu
aku menunaikan kewajipanku sebagai khalifah didunia
aku tidak menyangka itu kali terakhir
aku terlalu leka dengan keindahan yang lain
sehingga engkau aku tinggalkan
dan kini apa yang aku rasa
hanyalah sedih gelisah runsing
tiada lagi kegembiraan
tiada lagi kesetiaan
kerna engkau tidak mungkin akan kembali
benarlah kata pepatah
masa itu emas
kita harus menghargainya
kini aku kehilanganmu
aku berharap engkau sentiasa ingatkan aku



photo courtesy of Faris Imadi

No comments: