22.4.09

otak meronta untuk belajar

yup..dats true..otak aku meronta utk belajar. dan aku gak dlm dilema utk plh course yg sesuai ngan soul aku ni. mak aku cakap now construction ngah teruk. so sia-sia je kalau aku amik architecture. smalam kwn aq ckp die t'paksa lupakan engineering sebab die pkr kan mse depan die.

setelah aku telek, belek, pikir dan mcm2 lagi aku decide untuk amik course kat ASWARA. tp masih lagi dalam dilema. sebab aku xtau nak pilih course ape.

TEATER atau FILEM/VIDEO??

aku akui yang aku betul2 minat untuk hasilkan sebuah filem yang berkualiti dalam erti kata yang lain aku nk jadi pengarah dan penerbit filem yang berkualiti. dan pada mase yang same aku minat sangat dunia teater. aku kagum dengan krew2 yang terlibat untuk m'jayakan sebuah teater. sebab teater bukan mcm filem yang korang boleh edit cacat celanya.

masalah yang aku hadapi skrang ni ialah mase depan aku. mane arah tujuan aku lepas grad nanti? ada kerja ker aku nanti? pe yang boleh aku buat? how shud i earn for living? disebabkan kegawatan ekonomi malaysia para graduan menjadi mangsa. dalam bidang apa sekali pun susah untuk cari makan. guru, arkitek, accountant, etc. sume ni ssh utk cari kerja. i hv 2 be strong to go through all diz obstacle. rasenye aku kne wat solat istikharah kowt. haiz...

2 comments:

A M-Syah Reza said...

either way..u will work in the film industry..don't worry beb..

ehh..anywhere..some bird told me u hav an interview with ALAM??

AnAk iBu said...

teater..?
hurm...cm ALAM more better jew fa...
hik3..juz ma opinion fa..
u r in 'dilema' rite..?
am prefer ALAM..
hik3~